søndag 13. mai 2012


Strikkeoppgave.

Vi fikk en strikkeoppgave utdelt, som vi skulle skrive ned egen valgte mål. Vi kunne lage hva vi ville så lenge vi brukte maske teknikker til å lage produktet.

 Jeg valgte å strikke en stripete lue med ribbe kant (rett og vrang kant) med fletter med dusker på endene og en dusk på toppen av luen. Jeg strikket en lapp på 45*30 i stripete mønster og ribbe kant. Deretter begynte jeg å sy igjen lua på endene og rynket i toppen, og sydde inn strikk i bunnen av ribbekanten som at den ble litt strammere. Deretter flettet jeg to fletter på hver side av luen og sydde på duskene, og deretter sydde på en dusk til, på toppen av luen.





Jeg likte oppgaven veldig godt og likte resultatet veldig godt også. Jeg lærte mye og lærte det jeg ville lære, jeg lærte meg å strikke ribbe kant og strikket jevnt og fint som var målene mine for oppgaven. Jeg synes det var artig oppgave og jeg vill gjerne gjøre det igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar