tirsdag 22. mai 2012


Tegneoppgave.

Vi fikk utdelt en tegneoppgave, der vi skulle igjennom forskjellige teknikker innenfor tegning. Vi startet først med Gråtoneskala, og begynte etter hvert med andre teknikker.




Blindtegning var veldig artig, men ikke så veldig lærerikt. Jeg følte at det var ikke så veldig mye til hjelp med å forbedre seg i tegning, men mere en aktivitet.

Positive og negative flater lærte jeg veldig mye, og det var ganske utfordrende og få til alt riktig, og det likte jeg. Positive og negative flater handler om det som er lagt på og det som er tatt vekk, i et bilde.

Kroki var det jeg egentlig hadde lyst til å gjøre hele tiden, men vi fikk ikke så mye tid med det. De syntes jeg var veldig dumt siden det var de jeg lærte mest av.






Portrett delen av prosjektet var den vanskeligste siden du måtte bruke deg selv som modell, og måtte bruke et speil til å hjelpe deg. Jeg likte ikke helt den delen av oppgaven så veldig mye fordi, jeg syntes det ville ha gjort det mye enklere viss vi kunne sitte to og to mot hverandre og tegnet den personen som satt over deg i stedet.


Vi jobbet også litt med perspektiv.



I helhet var oppgaven ikke så verst, men jeg syntes den ikke var så spesielt lærerikt og jeg ville ha likt en bedre gjennom føring neste gang, og at vi kunne kanskje velge selv hva vi ville fokusere mest på innen for tegning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar