tirsdag 13. desember 2011


Prosjekt i fordypning.

Jeg har valgt å fordype meg i Profileringsdesignfaget, og ble utplassert på skilt- og reklame bedriften Ernestus. Fra Dato 2011.10.24 til 2011.11.4. Arbeidstider fra 8:30-15:30.
Profileringsdesigner er en yrkesrettet utdanning, som du velger ved å ta design og håndverk og deretter gå interiør og utstillingsdesign, og så gå i opplæring til en bedrift i to år. Etter dette om du har bestått yrkesprøven, får du svennebrev som profileringsdesigner. 
 En profileringsdesigner jobber med å lage kommunikasjonsløsninger som omfatter profilering av bedrifter, reklame for produkter på transportmidler og fasader og generelle informasjonsskilting.


Profileringsdesigner er noe som er veldig bra å bygge videre på, viss du har lyst til å jobbe videre med reklame eller noe innen for media-kommunikasjonsbransjen. Jeg velger å ta profilerings designer fordi de fleste skolene jeg har lyst til å søke meg videre på, har alders grense og krav om studiekompetanse. Så istedenfor å vente til jeg er gammel nok, så kan jeg ta profileringsdesign og deretter påbygg. Siden profileringsdesigner har ganske mye å gjøre med reklame å gjøre, så tenker jeg at det er en veldig nyttig egenskap å ha. Siden jeg har et ønske og bli animatør, art director eller spilldesigner en dag.

  


For mer info:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar