tirsdag 13. desember 2011


Innpakningspapir med mønster.

Vi fikk en oppgave i Kvalitet og Dokumentasjons å lage innpakningspapir med mønster i A3-format. Til å lage mønstrenes rapporter (mønstres utgangspunkt) brukte vi Photoshop og/eller Illustrator som redskap.
 Mønstrene på innpakningspapiret skulle ha tre ulike uttrykk:

1.       Livlig.
Jeg tenkte på å lage noe som hva fargerikt og jeg ønsket å få frem litt bevegelse i bilde. Jeg ville også at det skulle være litt søtt men at den skulle ha et mest mulig enkelt design.
Jeg fant ikke rapporten til dette mønsteret, før jeg begynte å skrive innlegg.






2.       Rolig. Jeg sytes at snøkrystaller var veldig beroligende og pent å se på, så jeg valgte å lage et mønster med det.
Rapporten.



Mønster.




3.       Lekent- som skulle egne seg i en leketøysbutikk. Jeg forbinder lekent med veldig mye farger, stjernen og veldig enkel design. Jeg ville også ha noe lignende design som jeg hadde på det første mønsteret.

Rapporten.


Mønster.





Etter jeg var ferdige med å lage alle tre mønstrene, så skulle vi levere inn de tre små pakker som var pakket inn i de tre ulike mønstrene som jeg hadde laget, med en egendesignet pose for hvert av de tre innpakningspapirene. Posen trengte ikke å ha et spesielt utseende, form eller størrelse.
Jeg synes oppgaven var veldig artig å holde på med og også veldig lærerik. Oppgaven i starten var litt vanskelig, men etter hvert så ble det enklere å produsere mønstrene. Det var spesielt artig å tegne i Photoshop, og deretter å lage mønster av dem.  Jeg ville gjerne ha hatt litt mer tid på meg å gjøre ferdig mønstrene, og muligens ha fått litt flere valg muligheter på tema til mønstrene.

2 kommentarer:

  1. Dette synes jeg var noen veldig fine design!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen Takk Tale!
      Så noen av dine også, de var utrolig fine! (Spesigjelt den med stjernene på!)
      Håper du poster flere innlegg på bloggen din!

      Slett